top of page

Pakhuis Talks #3: 'Mensen moeten weten dat een winkel als Het Pakhuis bestaat.'

Al bijna 30 jaar maak ik er elke dag opnieuw, samen met mijn team, mijn missie van vrouwen mooier, zelfverzekerder en gelukkiger te maken. Ik ben ervan overtuigd dat wanneer de buitenkant op orde is, de binnenkant vanzelf volgt. Daarom leek het ons mooi om deze 30 jaar women-empowerment door onze klanten te laten illustreren. Want wij kunnen je wel vertellen waar we elke dag ons best voor doen - zij kunnen vertellen of het werkt. Voor Pakhuis Talks #3 mochten we Astrid ter Borgh interviewen.


Astrid ter Borgh, interim-communicatieadviseur bij RVO in Utrecht, “houdt niet zo van dit soort dingen” (lees: geïnterviewd worden), maar vindt het “zo belangrijk” dat ze het toch doet.


“Het was vorig jaar april. Ik zat echt in een kledingdip. Ik droeg altijd alleen maar jurken - zwarte en blauwe - en bestelde die vooral online, vrijwel altijd van No Man’s Land. Op een gegeven moment bedacht ik dat ik eigenlijk wel een broek wilde, maar ik had geen idee waar ik moest beginnen. Online zag ik dat Het Pakhuis No Man’s Land verkocht, en toen ben ik daar op een goede dag heengereden.”


"Achteruit de winkel hoorde ik een luide stem die zei: ‘Oh, hoor ik hier een projectje aankomen?'"

“In de winkel vertelde ik aan een collega van Hetty dat ik een broek zocht, en achteruit de winkel hoorde ik een luide stem die zei: ‘Oh, hoor ik hier een projectje aankomen?’ Ik vond dat zo grappig, en Hetty heeft me vervolgens gewoon helemaal aangekleed. Ik heb iets gekocht wat ik online al had gezien van No Man’s Land, maar ze heeft me toen ook aan een zwarte broek geholpen met iets erop. Sinds die tijd heb ik nergens anders meer wat gekocht."


“Toen ik online winkelde bestelde ik altijd een grotere maat zodat ik zeker wist dat het zou passen. Ik had er een hekel aan om dingen terug te sturen. Hetty kijkt of iets écht past. Ik had om te beginnen een kleinere maat dan ik dacht, maar zelfs als iets past hoeft dat niet te betekenen dat het ook iets voor je doet. Hetty zorgt daarvoor, en - en dat vind ik zo bijzonder - ze onthoudt gewoon precies wat ik nog in de kast heb hangen. Ongelofelijk gewoon. Dan zegt ze: ‘Je hebt die broek nog, daar kan dit ook op, en dit bloesje kun je daarmee weer combineren’.”


"Hetty onthoudt gewoon precies wat ik nog in de kast heb hangen. Ongelofelijk gewoon."

“Ik ben nu heel blij met de kleren die ik heb. En ik zie ook echt wat het voor me doet. Maar bovenal ben ik zo blij met Hetty. Ze kleedt me gewoon helemaal aan, en ik hoef nergens meer over na te denken. Ze zegt me wat me staat en wat niet, en vergeet daarbij nooit wie ik ben. Ik geloof echt; ieder z’n vak. Hetty is hier zó goed in. Ze is zo toegewijd, zo betrokken bij haar klanten, ze legt er haar hele ziel en zaligheid in. Dat merk je gewoon. Ik geloof niet dat ik alles hoef te kunnen. Hetty kan dit, dus ga ik hiervoor naar Hetty. Ik heb ook een kapster die al 21 jaar bepaald hoe mijn haar zit, dat is haar vak, dus waarom zou ik het beter weten?”


“Ik vind het heel knap hoe Hetty dit doet, en daarom vind ik het ook belangrijk om dit te vertellen. Mensen moeten weten dat een winkel als Het Pakhuis bestaat, zeker mensen die heel bewust en ook wel duurzaam willen kopen. Het is belangrijk dat zulke ondernemers blijven. Hetty is een heel fijn en lief persoon, ze ontzorgt me op een hele plezierige manier - dat kun je gewoon niet vergelijken met een online leverancier.”

227 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page